CSATLAKOZÁSI LEHETŐSÉG OKTÓBERT 13-IG

CSATLAKOZÁSI LEHETŐSÉG OKTÓBERT 13-IG

ÚK KEZDŐ KUBAI SALSA TANFOLYAMOK

ÚK KEZDŐ KUBAI SALSA TANFOLYAMOK

Tanfolyamok indulnak országszerte!

Kubai hangulatban, minden héten.

Kubai hangulatban, minden héten.

Ez nem csak egy tánc, ez életstílus és hobbi!

Ez nem csak egy tánc, ez életstílus és hobbi!

Tanulj nálunk, légy része a Salsa Fuerte közösségnek!

III. SAVARIA SALSA FESZTIVÁL

Csatlakozz az őszi fesztiválhangulathoz!

III. SAVARIA SALSA FESZTIVÁL 2017.11.17-19.

Legfrissebb híreink

További híreink
ÚJ TANFOLYAMOK
TOVÁBB +

ÚJ TANFOLYAMOK

Itt mindent megtudhatsz országszerte induló új tanfolyamainkról.

GALÉRIÁK
TOVÁBB +

GALÉRIÁK

Rendezvényeinken készült képeinket, videóinkat itt tekintheted meg. Ha az iskolánkban tanultakat szeretnéd feleleveníteni, segítségedre lesznek oktató videóink.

RENDEZVÉNYEINK
TOVÁBB+

RENDEZVÉNYEINK

A heti táncórák mellett rendszeres és alkalmi workshopok, bulik, tánchétvégék és nyári táborunk is rád vár!

MIÉRT A KUBAI SALSA?

  • Egyszerű, könnyen elsajátítható
  • Nagyon látványos
  • Rendkívül szórakoztató
  • Kreatív és improvizatív
  • Kortalan
  • Kiváló közösségformáló
  • Kulturált ismerkedési forma

MIÉRT A SALSA FUERTE?

  • Kiváló tanárok
  • Magas szintű oktatás
  • Sokszínű órák
  • Családias légkör
  • Átgondolt tematika
  • Minőségi zenék
  • Színvonalas rendezvények

MIT TANULHATSZ?

  • Kubai salsa (rueda de casino)
  • Rueda klub - bulis rueda figurák
  • Férfi és női stílus
  • Bachata
  • Reggaeton
  • Kubai son
  • Afro

KEZDŐLAP

Miért fontos: bemelegítés, ráhangolódás, levezetés?

 Vajon tudják-e a táncosok milyen célt szolgál a bemelegítés? És Te? Te tudod? Járjuk körbe a témát most egy kicsit részletesebben!

Számos táncos csoportban találkozunk azokkal, akik úgy vélik, kár az időt vesztegetni a melegítő és felvezető gyakorlatokra.Szerencsére többen tudjuk és hisszük azt is, hogy nagyobb hibát nem is véthetnének, minthogy kihagyják e gyakorlatokat a táncostársak. Hogy miért? Erre próbálunk most rávilágítani.

Reméljük, belátja minden táncos, hogy megéri nem elbliccelni az órák első 10-15 percét, és lehetőség szerint beiktatni a levezető gyakorlatokat is a végén. ;)  A melegítés legalább olyan fontos része a táncórának, mint maga a már vett figurák és stlus gyakorlatok ismétlése és az új figurák megtanulása illetve begyakorlása. Elsődlegesen azt a célt szolgálja, hogy semmilyen izom, vagy ízületi sérülést ne szenvedj a tánc közben, a mozdulatok miatt! Még ha unalmasnak is ítéled elsőre, több igen hasznos oka van, nem csak testileg, hanem lelkileg is felkészít a táncra:

  • Bemelegíti izmaid, így megakadályozza azok hirtelen történő megerőltetését, és az esetleges komolyabb izomsérüléseket is elkerülheted így (pl az izomhúzódás vagy nagyon súlyos esetben az izomszakadás.)
  • Bemelegíti, átmozgatja ízületeid, növeli azok rugalmasságát, megakadályozva ezzel az ízületi sérüléseket (pl.:a ficam, a rándulás) és azok  kellemetlen következményeit.
  • Ráhangolja tested az elkövetkező, igen erőteljes, és gyors mozgásra, mindezt egyszerű gyakorlatok segítségével teszi, fokozatos terheléssel és sebesség növeléssel, így rövidtávon, és folyamatosan gyakorolva hosszú távon is növeli az állóképességed.
  • Felkészíti lelked / hangulatod az órára: a zene segítségével kikapcsol, jókedvre derít, és ráhangol az órai csoportos tevékenységre.
  • Segít rátalálni az adott tánc/zene ritmusára, ritmikájára.
  • Elmélyíti az alap mozdulatokat, lépéseket, technikákat, ösztönösé teszi azokat, így a mozgásod is. 
  • Olyan mozgásokra figyelhetsz, és gyakorolhatsz közben, melyre az órai tánc folyamán nem feltétlenül fektetsz nagyobb figyelmet. Ilyen lehet a lábmunka, csípő-, felsőtest-, fej mozgása, a felső végtag, így a kar, a váll mozgatása, a kéztartás - ezeket izolációs gyakorlatokkal egyre jobbá és jobbá fejlesztjük. Lényegében a stílusos táncolás kulcsai lehetnek ezek a finomabb mozgások.
  • Megalapozza a figuráid és stílusod technikai tudását, sőt segít a testnek emlékezni a sok apró mozzanattal, a magasabb ismétlésszáma miatt! 

Milyen egy jó bemelegítés?

A bemelegítés átmenetet képez a nyugalmi állapot és a nagy erőbedobással végzett edzés, jelen esetünkben a tánc között.
Általánosságban elmondható a bemelegítésről, hogy egyszerű, dinamikus, könnyű gyakorlatokból állítja össze az oktató. Az ismétlés száma kellően nagy és tempóban a lassútól a kifejezetten gyors irányába halad.

Felmelegíti a testet, megnöveli a pulzusszámot.  A vérkeringés felgyorsulásával javul az izmok oxigén-ellátottsága. Ráadásul arra is jó, hogy felmérjük testünk épp aktuális állapotát: a bemelegítés közben ugyanis kiderül, ha egy-egy izom, vagy ízület aznap épp érzékenyebb-e, kötöttebb-e.

A jó bemelegítés titka, hogy fokozatosan végezzük. Nem szabad rögtön mindent beleadni, és teljes erővel nekiugrani. Nem véletlen, hogy a testünk bemelegítése növekvő erőbedobást kívánó folyamat, teljes testmozgást igénylő dinamikus mozdulatokkal és nagymozgásokkal kezdődik, így például az alaplépések, a forgások az egyéb nagymozgásokkal indulunk,  s átmozgatunk mindent, fejünktől a talpunkig.
A pulzusszám emelkedésével megjelennek az izzadságcseppek, így jelzi a testünk, hogy jöhetnek a finomabb, részletesebb kisebb mozgásformák, melyekkel a testrészeket egyesével, fokozatosan bemelegítjük. S így a melegítés végére készen is állunk fizukálisan és hangulat szempontjából egyaránt  - ezt a mosoly és a konnyedebb mozgás érzete is mutatja. 

Ha szellemielg és lelkileg nem hangolódunk rá a táncra, arra, hogy most fizikai terhelés, és egyben koncentrációt igénylő mozgás vár ránk, csak szenvedés lesz a melegítés és maga a táncóra is. Bár a ténc felszabadítóbb a hangulata miatt , mint egy edzés a zene és a társaásg miatt szórakoztatóbb is, mégis komoly oldala is van, amit nehezen vesz át az ember egy nyűgösebb nap után. Már melegítéskor próbáld meg elengedni a napi terheket, vedd át az oktató "pörgését" próbáld meg pozitívan szemlélni az órát, hallgass rá, hisz tudja mit tesz, bármilyen, talán elsőre idegenebb új mozzanatot is vár tőled, vagy kicsit még nehéz technikát mutat neked, kér vissza megéri megpróbálni, gyakrolni, ha elsőre nem is ment pár hét és kisujjból kirázod majd! ;)  


A szellem bemelegítése – hangolódjunk az órára? 

Az óra elején már a táncra készülünk fel, fontos, hogy hangulatunkat is javítsuk vele, ebben is segít a bemelegítés. Gondolj csak bele mennyire befolyásolja a táncsoport viselkedését egy-egy szélsőséges kedvében lévő ember jelenléte, és abba is gondolj bele milyen hatást vált a teljes csoport hangulata ki nálad amikor kicsit kedvetlenebb vagy. Belátható, hogy fontos a kellemes hangulatú, együttűködős csoport.

Hogy megfelelő lelki állapotban kezdhess bele az órába, már nap közben, az óra előtt elkezdődhet az egyéni felkészülésed, ráhangolódás. A munka végeztével  és táncóra között jó ha hallgatsz egy kis salsa zenét (más táncok esetén az adott stílusnak megfelelőt). Hangolódj rá a következő órákra: gonndolj vissza a múlt héten vett újdonságokra, mi ment, mi nem, és próbáld megfogalmazni szerinted miért stb. Az is jó ha végiggondolod a legutóbbi figuráknál milyen mozdulatokat kellett tenned, fejben már táncolsz is a zenére igaz? Ha így csak 5-10 percet is szánsz erre, már sokkal jobb kedvvel és érdeklődőbben fogsz érkezni az órára.


Mire figyelj a melegítés közben?

Melegítés közben figyeljünk testünkre és jeleire, ha valamely mozgás fájdalmat okoz már a melegítés folyamán, arra tánc közben fokozottan ügyeljünk a baleset elkerülése érdekében. Amennyiben túlzott fájdalom lépne fel, jobb, ha nem kíséreljük meg tovább fokozni azt, sérülten, betegen ne táncoljunk, hisz csak tetézi a bajt! A mozdulatokat eleinte lassan, minél pontosabban végezd, lassú mozgáskor nyújtást is végzel és pontosítod a mozdulatot. Ilyenkor lehetőséged vanmegfigyelni hoyg valóbanúgy léped-e úgy mozgatod-e azt csinálod-e amit az oktató. Ha van tükör  ateremben, megéri csak és kiárólag arra koncentrálnod hoyg tehogy mozogsz! Nyugi mindenki magával van elfoglalva, így ne légy megszeppenve a tökörképed láttán, sőt használd ki ha tükrös táncteremben vagy!   Ha a mozdulat már 8-16 ütemig szépen ment lassan, akkor gyorsíts a tempón (bár ezt az oktató úgyis vezeti, nem feltétlen kell rá figyelni), itt is ügyelj arra hoyg a lehetőségekhez mérten pontosan hajtsd végre a gyakorlatot, a tempó növekedésével bizonyos mozgások már nem lesznek akkorák mint lassan, de ez így természetes! ;) Ha valami nemmegy nyugottan kérdezz a mikor lassan gyakoroltok, kérj segítségt bátran az oktatóktól, asszisztensektől, hisz ebből tudsz tanulni.   


A levezetés sem elhanyagolandó!

Ne feledjük a mozgás / tánc után épp oly fontos lesz lenyugtatnunk testünket, a levezetés, a lazítás és a test optimális hőmérsékletre hűtése is sarkalatos kérdés! Ha egy megterhelőbb órán vettél részt, bizony egy hasznos és kellemes nyújtás is ajánlott, nem igényel komoylabbat mint egy fuás vagy aerob mozgást követő: karok, hát, láb nyújtása, átmozgatása. Majd jöhet az öltözői rutin. Mielőtt elindulunk haza – ez még a nyári hónapokban is fontos! – gondoskodjunk arról, hog lehűljünk, így elkerülhetőek a felső légúi megbetegedések, a jellegzetes megfázásos tünetek, a felhevült testtel még nyáron is könnyen meg lehet fázni, így az évszaknak  megfelelő száraz és kényelmes öltözékkel nemcsak a betegségek hanem az izmok ízületek fizikai állapota is óvható!


Mi a helyzet a bulikkal - ott is kéne melegíteni? 

Ha elmegyünk szórakozni, bizony a melegítés nem egy rutin amit beépíthetünk a buli elejébe,  bár sok táncos még így is él vele. Mégis mit tehetsz, hogy ne szaladj bele egy izomhúzódásba a bulin?
Tlán nem lesz újdonság ha azt mondjuk, kezd lassabb tempójú zenékkel, táncokkal és lehetőleg ne rögtön a legnyakatekertebb fgurákat válaszd. ;) Ha van rá lehetőséged, akár egyedül akár többed magaddal vagy a vezetett animációkkal is melegíts be,  pl: merengére, sueltaval salsára, reggeaton táncokkal. A legtöbb buliban van rá lehetőség a bulik elején ezekre.  ;) 


Melegítés, átmozgatás otthon és munkahelyeden

Számos bemelegítés és levezetés nem a tánchoz kapcsolható, hanem bármely  sportok kapcsán ismerős lehet mindenkinek. De nem csak sportolók és táncosok javára válik.  Sokan használják ezeket az izolációs és átmozgató gyakorlatokat akár a mindennapi rutinba beépítve is. Ha egy kis nyújtás átmozgatás jól esik, miért is ne tennéd meg? Gondold végig, mit szoktatok csinálni az óra első pár percében, és csináld végig aezeket a gyakorlatokat, egy egy gyakorlatot legalább 8-10 ismétlésszámmal végezz el. Jól jöhet a reggeli ébredést követően, vagy az irodai ülőmunkai izommerevség elkerülésében, esetleg a fizikai munka megkezdése előtt-után is jól eshet. ;) A tested és a tudásod sokat fog profiálni belőle, így mi csak arra bátoritunk: csináld! ;)  

Jó melegítést és jó táncot mindenkinek!  ;) 

TOP